19 September 2008

Deze weken doe ik mijzelf eens tegoed aan het veelvuldig bellen met Belgische mannen. Oftewel, ik werk in een callcenter en heb in het kader van dit hooggewaardeerde werk de volgende zin:
"Goedemorgen/middag, mijn naam is LP, ik werk voor Professor Baaken van de Universiteit van Münster en bel in het kader van een klantentevredenheidsonderzoek voor het bedrijf WILO. Heeft u met WILO pompen te maken en zou u een kwartiertje de tijd hebben om wat vragen te beantwoorden?" zo ongeveer duizend keer uit mogen spreken. Naast het plezier dat dit mij verschaft, maak ik grappen met mijn collega's, oefen ik mijn Frans, kijk en luister zéér geïnteresseerd naar mijn Deense collega's en verbaas me erover hoe weinig kennis Duitsers bezitten over het verschil België-Vlaanderen-Nederland-Holland. Mijn collega Sander en ik spreken dus deze weken beide 'holländisch'. Moge de beste winnen ;).

Hoe dan ook, het werk is dusdanig stomvervelend dat ik me uit gewoonte en verveling richt op details. Op afwisselingsgebied is helaas bij dit werk Schraalhans keukenmeester, maar ik heb toch prachtige dingen gevonden. Het adres wordt altijd aangegeven als ik een potentiele geinterviewde bel. Sommige Belgische straatnamen zijn prachtig, ik laat ze voor zichzelf spreken, maar heb wel een hierarchie aangebracht, mijn top 3:

1. Weg naar de Grauwe Steen
2. Engelse Wandeling
3. Politieke Gevangenenstraat

De volgende namen verdienen niet minder een plaats op dit blog:
- Ginderbuiten
- Oorlogstraat
- Kastanjekouter
- Lutlommel
- Madeliefjeslaan
- Roodkapjeslaan

De plaatsnaam 'Dworp' wil ik mijn eventuele lezers ook niet onthouden, en 'Elewaut' moet worden getrouwd!

1 comment:

sander said...

Ah hier is je lijstje straatnamen :)

En ik zou je op de hoogte houden over het een of ander, maar ik weet dus niet meer waarover. Dat komt mij elke keer voor als ik met teveel tegelijk bezig ben.. no multitasking here.

Ik vermoed dat het over Flachland ging; daarvan staat het meest up-to-date programma steeds op http://www.flachlandfest.de/.

Was het iets anders, geef dan n seintje op sander.vandemoortel@gmail.com